2017/2018
Č 7 Diktováno: „ Pec pod Sněžkou“, žákyně napsala: „ Pes pod Sněžkou.“
2016/2017
Čj 6 „Přísudek jmenný se sponou -byli herci- změň na přísudek slovesný.“ Odpověď: „Hercovali.“
Čj 6 „Použij ve větě slovo sípe.“ Odpověď: „ Vlk se sípe na kořist.“
Čj 6 „ Odůvodni pravopis koncovky ve slově líbí.“ Odpověď: „Přítomný čas průběhový.“
Čj 6 Diktováno: „Sbírali mandelinku bramborovou.“ Žák napsal : „Sbírali mandarinku bramborovou“
Čj 7 „Rozlišujeme slovesný rod činný a nečinný.“
Č 7 „Neshodný přívlastek -listí břízy- změň na shodný.“ Odpověď: „Březí listí.“
2015/2016
Čj 7 „ Vytvoř množné číslo slova ledoborec.“ - „Ledoboři“
Čj 8 „ Doplň do věty správný tvar slova kosmos“ – „ V otevřeném kosmasu…“
Čj 8 „ Odůvodni pravopis koncovky ve slově Čáslavi“ – „Koncovka –avi“
Z 8 „Krajem prochází hlavní evropské potrubí.“ (= rozvodí)
Čj 7 „Co je to autoportrét?“- a)„Někdo maluje auta.“- b)„Někdo maluje v autě.“
Čj 9 „Kdo podle pověsti založil Řím?“ – „Romulus a Rámus.“
Čj 9 „ Co je to Korfu?“ - „ To je to jídlo, jo ne, to je tofu.“
D 7 Velká Morava je velká
Papež je ten, co roznáší církev.
ČJ 6 Jan Žižka přišel v bitvách o obě oči, potom ho museli navigovat.
ČJ 6 Výsledek žákova diktátu: "V komíně kvílela limuzína."
PŘ 8 Vyjmenuj 4 žaludky krávy: "bachor, pačes, .... , ....
2014/2015
Na chytání nápověd ze třídy musí být dobrý sluch:
D8 Po jaké události vstoupily Spojené státy do 1.světové války? /nápověda- po potopení parníku Lusitania/ Písemná odpověď: Potopení baníku Lujritánem.
D8 Co znamená slovo demoralizace? /nápověda- úpadek morálky/ Odpověď: Úpadek ponorky.
D9 Jak se také říká období normalizace? /nápověda- éra šedi/ Odpověď: Eros židi.
PR6 Který hlodavec ničí úrodu na polích? Bobr.
ČJ 8 diktováno: dirigent zvedl taktovku
žák napsal: dirigent zvedl aktovku
ČJ 6 diktováno: čápi hnízdí na vysokých stromech a komínech
žákyně napsala: čápi hnízdí na vysokých stromech a v komínech
ČJ 6 Učitel: „Doplň podmět tak , aby bylo správně napsáno slovo pracovali.“
Žák: „Muži pracovali.“
Učitel. „Doplň podmět tak, aby bylo správně napsáno slovo pracovaly.“
Žák: „Tvrdě pracovaly.“
PŘ9 Jaké rostliny rostli v karbonu? Pampelišky?
Žák přemýšlí, jak odpovědět na otázku, podle čeho určují vědci stáří zkamenělin. Spolužák napovídá: "Podle uhlíku." Odpověď zkoušeného: "Potouchlíků?"
PŘ 6 V tundře je málo zvěře, většinou havěť
V lesích mírného pásu žije skung a v oceánech velriba
CH9 ZKOUŠENÍ: sacharoza vypadá skoro jako cukr
PŘ 9 Dotaz: Když v prvohorách padaly z přesliček a plavuní výtrusy tak i mohly někoho zabít, že?
D 9 Jak se jmenoval student zabitý při protinacistické demonstraci 17.11.1939? Oklepal.
Co je to dragounská jízda? Horská dráha v Číně.
PŘ 7 Co je kejda?
Odpověď: Prasečí bobky smíchané s vodou.
ČJ5 Přednes básně J. Skácela: Modlitba za vodu
...nedejte, aby osleplo prastaré zrcadlo hvězd...
žák přednášel:
...nedejte, aby osleplo prsaté zrcadlo hvězd...
Z6 Rovnoběžky a poledníky jsou smyslné /pomyslné/ čáry na mapě.
CH Kde se chemicky zpracovává černé uhlí? V koksovarech.
CH Místo hořlavina napsal žák hořivo.
Jmenuje se to lepkavina, protože se tím můžeme polepkat.
D8 Co je a čím je charakteristická průmyslová revoluce? Je to koaliční revoluce prací na polích.
Jaký byl charakter života osadníků v severní části Ameriky? Poklidný. /správně- farmářský/
Co je plantáž? Velká zarostlá plocha.
D6 V čem žili lidé doby kamenné? a) V menších chatách. b) V domcích z kostí.
Jaké vynálezy doby kamenné změnily lidem život? Kráva a větev.
PŘ 7 Uveď příklad dvouleté zeleniny. Tulipán
PŘ 6 Napiš název dvou kapradin. Kapraď okoralá.
Napiš názvy lesních stromů. Smrk, borovice a jedlan.
PŘ 6 Lidé v pravěku uctívali ženu jako kult plodnice. /zrovna jsme probírali v přírodopisu houby/
2013/2014
PR 8
Diskuse na téma rozmnožování obratlovců. Dotaz, zda si může žák nechat vylíhnout kuře z libovolného slepičího vajíčka, přešla v rozhovor o oplodňování slepic. Jeden žák popsal svoje zkušenosti slovy: "Mě se zdá, že ten kohout na ni skáče tak nějak preventivně."
M7
Kdo si pamatuje, jak se setrojuje kružnice vepsaná a opsaná? ....Kružítkem????
PR 8
Kde je největší koncentrace mízních uzlin? V mezinoží.
D 6
Jaké jsou dodnes známé sochy starověkého Řecka? Dij /myšleno Zeus/, jak hází blesk.
CH 9
Z čeho získáváme cukr? Z řepky olejky.
M 8
Co počítáme? Přeponu nebo odvěsnu? Předvěsnu.
PR 7
Otázka: Jaké znáte mořské savce? Odpověď: Chobotnice. Reakce na odmítnutí: V učebnici je napsané, že mezi savce patří chobotnice! Kontrola učebnice ukázala malou záměnu- mezi savce patří chobotnatci.
Fy
V očích jsou vzorničky
PR 8
Jaká je první pomoc při tepenném krvácení?
Musíme to přiškrtit.
PR 8
Kolik procent vody je v lidském těle a jak je rozdělena?
70% a je rozdělena na pitnou a nepitnou.
M 8
Učitelka: Uděláme si matematickou soutěž.
Žák: A dejte tam něco lehčího, paní učitelko, ať je to o rychlosti a ne o přemejšlení.
D 7
Co byl trojpolný systém?
Na dvou polích se pěstovalo, třetí ležel hladem.
Proč a kam byly vysílány křížové výpravy?
Byly posílány, aby roznášely křesťanství.
D 6
Jak nosily mezopotámské ženy upravené vlasy?
Dávaly si natáčky.
PŘ 6
Téma: Ptáci v lese. Otázka: Jakému člověku se podle malého ptáčka říká střízlík.
Tomu, který je střízlivý.
ČJ 7
Jaké osobnosti jsou na českých bankovkách? Jaká je na tisícikoruně?
František Palacký. Byl to student, který se na protest upálil.
PŘ 7
Jak vypadá ježek, který potřebuje přes zimu lidskou péči?
Má podnadváhu. Vezmeme ho domu, tam ho zahřejeme a zavoláme faunu pro zvířata.
D 6.třída
Které kmeny sídlily na našem území na počátku našeho letopočtu a kdo byl první známá postava českých dějin?
Germáni, T.G.Masaryk
CH 8.třída
Ozónová vrstva brání vzduchu, aby neuletěl.
Z 9.třída
Kolik obyvatel bude podle odhadů na planetě v roce 2050?
No, že bude přiděleny 2 děti na 1 ženu.
Podle jakého ukazatele měříme hustotu obyvatelstva?
Hustotu obyvatel měříme podle hustoty zalidnění.
Vyjmenuj pět nejběžnějších náboženství světa.
Křesťanství, hinduismus, budhismus, Čínské lidové náboženství
2012/2013
Dějepis 6.třída
Co zaručoval římským občanům zákon dvanácti desek? Že všichni měli stejná povidla.
Přírodopis 7.třída
Jaký užitek má člověk z tura domácího? Maso, kůži a vejce.
Dějepis 7.třída
Který panovník nastoupil na český trůn po Janu Lucemburském? Gotvald.
Dějepis 6.třída
Které vědy se rozvíjely ve starém Egyptě? Matika, historie a čeština.
Přírodopis 6.třída
Jaké znáš lesní sudokopytníky? Medvěd grizly, svině divoká.
Napiš jména lesních šelem. Rusomák.
Jak by se měl člověk v lese chovat? S úctou.
Jak se říká výrůstku na hlavě jelenovitých? Prahy.
Uveď příklad lesního potravního řetězce. Žížala, tu sežere ježek a ježka zabijou lidi pro kůži, bodliny a na doplňky.
Vlastivěda 4.třída
Jak se říkalo Přemyslu Otakaru II.- Král ž...... a z....
odpověď: král žiška a z Poděbrad
Přírodopis 8,9 třída
Jak dochází u obratlovců k oplození? Dojde k ejekci a spermie putují......
Co je zárodek? Zárodek je složen z různých orgánů.
U kterých obratlovců dochází k zevnímu oplodnění? Ryby a žlázy.
Tohle už je historie, ale pořád pobaví. Hezké počtení.
Přírodopis 6.třída
Který nebezpečný had vyhledává slunné stráně a jak ho bezpečně poznáš?
- Jmenuje se zmije obecná, je bílá, má černý pruh a má půlměsíčky za hlavou.
- Podle toho, jak se klikatí.
Jak předejdeš střetu s tímto hadem a jak se zachováš při případném uštknutím?
- Obvážu si šátkem páskem nohu který mě had kousl zavážu a uškrtim.
Jaký je význam luk a pastvin?
- Patří do ekosystému, biobezita.
Dějepis 9.tř. test: Které významné bitvy na středním východě se zúčastnili naši vojáci v 2.sv.válce?
Odpověď: V bitvě u Slavkova.
Diskuse učitelek u oběda:
Který rybíz máš? Keřový nebo stromkový? No ten keř na tom kmínku.
Zápis k opisu Týrání svěřené osoby- žák četl svědivé otoky
3. třída
Z teplých krajin se na jaře vracejí stěhováci ( stěhovaví ptáci )
9. třída chemie
Jakým způsobem můžeme urychlit hoření ?
...když to polejeme benzínem...
Uhlí vznikalo z pravěkých rostlin v průběhu desítek až stovek milionů let, podmínkou bylo...?
...aby bylo teplo, ale občas zapršelo...
9 D - Atentátníci byly hrdinové. Asi Valčík. A vběhlo tam gheto a zabili se rači sami.
7 PR - Ryby chované ve sladkých vodách- zlatice /myšleno plotice/, toustolopitek /myšleno tolstolobik/
7 PR - co je kejda? Prasečí výtrusy smíchané s vodou.
Z 6 - Jaké znáš prvky utvářející počasí? Odpověď: Meteorologové.
Z 6 - Co jsou skleníkové plyny a co způsobují? Odpověď: Plyny, které vanou ve sklenících a způsobují dobrý život rostlin ve skleníku.
Z 6 - Jaká věda se zabývá počasím? Odpověď: Rosnička.
PR 6 - Co je monokultura? Odpověď: Nemoc pro stromy.
PR 6 - K čemu stromu slouží kůra? Odpověď: K ochraně brouka.
VL 4 - Doplňovací věta: Komenský je pokládán za U...... n..... Odpověď: úspěšný novinář
PŘ – 7 Test
Co hrozí smrkovým monokukturám? /polomy/ Odpověď: že vyklíčí a stanese šiška
Který škůdce ohrožuje jehličnaté lesy? Odpověď: stromožrout
D 7. tř. - Jan Lucemburský byl obehnán přepychem
ČJ 4.tř. - údolí (vzor staveniště)
Prvouka - matka od štěňat je štěnice
Učitelka dětem při nácviku zpívání (všichni měli mít nalepené texty) - Já to sice taky nemám, ale mám to v plánu.
PŘ - 7 Hmyz užitečný pro sad - sedmitéčko
Prvouka 3.tř.
3 skupenství vody: pitná, teplá, zmrzlá
Zeměpis 9.tř.
Největší průplav Ameriky: Panenský
D Co měli společného Václav Matěj Kramerius a Česká expedice?
Byli to bratrové.
OV Kde je zakotvena ochrana lidských práv a svobod občanů ČR?
V Benešově na úřadě.
Z Postřeh z DVD filmu o krásách ČR, kde zazněl úryvek Smetanovy Vltavy
To je z reklamy na pivo Krušovice
PR Jak se říká sklizni sena?
Senolam.
D Jaký byl výsledek rusko - japonské války?
Rusko bylo krvavě rozehnáno.
PR Na jaké dutiny je rozděleno srdce?
Na dutinu ústní a dutinu nosní.
PR Žláza s vnitřní sekrecí-
Podběžek mozkový.
PR Jak se rozmnožují ryby?
Pohlavním třením.
PR Jak se říká kříženci osla a koně?
Mulat. Koňoosel.
PR Čemu se říká vodní květ?
Vodě, když je hezká.
PR Čím je pokryt povrch kořene rostlin?
Předkožkou.
D Etapy vývoje člověka.
… homozapijene / možná je tam to „n“ jen omylem?/
D Co bylo příčinou konfliktů mezi Čechy a Slováky v letech 1918 - 1938?
Slovákům se nelíbilo, že je v televize více českých pořadů.